سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یکشنبه 95/8/2 | 12:53 صبح | نویسنده : sultan

عاشورا همواره نقطه آغاز حرکتهای عظیم در تاریخ اسلام بوده است. عاشورا مشعل بزرگ زندگی و آزادگی است. ...در حرکت اخیر ملت ایران(از سال1342ش به بعد) نیز، از نیروی توفانگر عاشورا استفاده بسیار شد،لیکن سخن اصلی عاشورا، یعنی نماز-عدالت(هر دو با هم)، چنانکه باید مطرح نگشت، و اگر گاه گفته شد از حدّ حرف نگذشت. نماز توجّه به بی نیازیهای خداست و عدالت توجّه به نیارهای خلق خدا. تا از خلق خدا و نیازهای آنان غافل باشی،چگونه در برابر خداخواهی ایستاد، و با خدا سخن خواهی گفت، و دوست خواهی شد و قرب خواهی یافت،چگونه؟
با توجه به آنچه یادآوری گشت خوب روشن می شود که ما نسبت به عاشورا مدیونیم؛ و ادای این دَین حز از راه تحقّق بخشی به اهداف عاشورا عملی نخواهد شد. عاشورا پدید آمد تا به قرآن عمل شود. و شعار اصلی قرآن کریم در ساختن جامعه انسانی توحید و عدل است.
هنگامی که ارزشها مطرح می شوند،ارزشبانان باید بیدار و حسّاس باشند، تاهرجا زمینه ای پیش آمد که به افول ارزشی بینجامد،هشدار دهند و سخن بیدارگر را بگویند، و ذهن جامعه را روشن سازند، و دستاویزهای تخطئه و نفوذ را از دست دشمنان دین خدا بگیرند، و بدینسان در مرز تکلیفی خویش حضور داشته باشند.
اینجانب به واقعیّتهای دردناکی که در میان توده های مسلمان و طبقات مختلف ملّت می گذرد بیشتر توجه دارم تا به سخنان تصویرگرانه ای که گفته می شود. از اینرو از موضع عدم غفلت و عدم تغافل سخن می گویم؛ و می نگرم که اظهار حقایق اسلامی و تعالیم قرآنی-حتی در حکومت اسلامی- نیز وظیفه است. و آنچه در این چند سال اخیر- گاه گاه – یادآوری کرده ام در همین جهت بوده است و از موضع آگاهی و دردمندی و دلسوزی،نسبت به مسائل و واقعیّات مربوط به «اسلام» و «ملت»، و به منظور صیانت اعتقادات دینی نسلها.1

 

 

این نویسنده[علامه حکیمی]، این انقلاب را –در نوشته های دوران پیروزی- دارای هویّت دینی و انبیایی خوانده است، و اربعین سال 99 هجری قمری(57هجری شمسی)را دارای رسالتی شمرده است از نوع رسالت انبیا و اوصیا«ع»، و حکمای بزرگ اجتماع و اخلاق، رسالتی ابراهیمی و موسایی و داودی و سقراطی و مسیحایی و محمدی و علوی و حسینی و جعفری و ... در برابر ظلمها و جنایتهای نمرودی و فرعونی و قارونی و جالوتی و آنوتوسی و اشرافیّت رم و سرمایه داری سفیانی مکّه و چپاولهای دربار اموریان دمشق و عبّاسیان بغداد و ... و بیقین صدق کلام او تنها با ساقط شدن طاغوت سیاسی، و برجای ماندن طاغوت اقتصادی، تحقّق نخواهد یافت.

 

1-قیام جاودانه.ض133-134
2-همان.229






  • paper | فال تاروت نه کارتی | buy Reports
  • بک لینک رایگان | فروش لینک دائمی