سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 96/7/20 | 1:52 عصر | نویسنده : sultan

پنج جریان، که هرکدام به گونه ای و به علّتی، دشمن اسلام و پیشرفت اسلام و پیشرفت اسلام و قرآن بودند، و این پیشرفت را باعث اضمحلال خود می دیدند، و از نشر حقایق راستین قرآن، بوسیله قرآن شناسان راستین، ائمه طاهرین(ع) ( که پیامبر اکرم«ص» با تأکید بسیار، امّت را برای فهم تعالیم قرآن و راه عمل درست به قرآن، و اجرای عدالت قرآنی به پیروی علمی و عملی از آنان فراخوانده بود) به سختی نگران بودند، و همواره برای اینکه در برابر گسترش قرآن سدّی ایجاد کنند کوشش می کردند، و نقشه می کشیدند، بصورتی جدّی و عملی، و برنامه ریزی شده، دست بکار شدند.

پنج جریان یاد شده از این قرار بودند:

1-یهود.

2-مسیحیّت.

3-زندیقان و ستاره پرستان حرّانی.

4-نفوذیان برمکی.

5-خلفای عبّاسی.

در میان یادشدگان، کسانی چند بودند که زبان های فلسفه قدیم را می دانستند، و بر زبان عربی نیز تسلّط داشتند. این گروه های مختلف، و متّحد شده برای مبارزه با اسلام، با هزینه گزاری های گزافِ خلفای عبّاسی (از میان اموال ایتام مسلمین، که در اختیار داشتند، و سخاوتمندانه هزینه گذاری می کردند)، و با طرح ریزی دشمنان سرسخت اسلام و قرآن و اهل بیت پیامبر(ص)، یعنی نفوذیان برمکی ( که امام رضا«ع» آنان را نفرین کردند...) حرکت ترجمه را برای عرضه متاع فکری، در برابر حکمت قرآنی و علوم اوصیایی- بوجود آوردند1، و فضای علم صحیح قرآنی- اوصیایی را، با نشر مخدوشات ادوار جاهلیّت2، و اوهام و الحاد یونانی و ... آلوده ساختند، و فضای مساجد اسلامی و مدارس اسلامی را (که باید سرشار از تعالیم دو یادگار پیامبر اکرم«ص»، قرآن و عترت می بود) از اوهامی ( به تعبیر سیّد جمال الدّین اسدآبادی: خُزعبلات و تُرهّاتی)3، مانند «عقول عشره» و «افلاک تسعه» و «عناصر اربعه»... و قاعده ضدّ توحیدی «الواحد»...آکنده ساختند. و امروز کتاب های که مشتمل بر این مطالب است، در حوزه ها، به نام کتب مهم و علوم عقلی تدریس می شود!! آیا باز هم می خواهید توسری خور ملل جهان نباشیم؟


1-نظر علامه طباطبایی نیز –در کل- با این نظر علمای تفکیک موافق است: «مجموعه مفالات»،ج2،ص219-220؛ نیز نظر آیت الله مصباح یزدی:«آموزش فلسفه»، ج1، ص29.

2-حضرت علی(ع) همه جهان پیش از بعثت را، دوران جاهلیّت و الحاد خوانده است. رجوع کنید: «نهج البلاغه» خطبه اوّل.

3-«مقالات جمالیّه»، ص129-143.

 

ایمان فیلسوفان.ص53-54 

 






  • paper | فال تاروت نه کارتی | buy Reports
  • بک لینک رایگان | فروش لینک دائمی