سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 95/7/1 | 1:49 صبح | نویسنده : sultan

چنانکه در بخش پیشین اشاره شد،انسان نمی تواند معتقد به دینی باشد و عامل به دستورات کسی یا کسانی دیگر،آنهم دینی که همه اجزاء آن،در ارتباط با هم معنی می دهد و ثمر می بخشد. مثلا: می توان پذیرفت کسی به توحید و یگانگی خداوند و حضور ازلی و ابدیی او در وجود،ایمان داشته باشد،و جهان و انسان را آفریده خدا و آثار خدا بداند،آنگاه به مردم ستم کند، و آنان را از حق خود محروم سازد، و از ارزش بیندازد؟ آیا این ایمان است؟ این ایمان مانند آن است که شما به کمال الملک نقاش ارادت و اعتقاد داشته باشید،لیکن تابلو های بیرون آمده از زیرقلم او را پاره کنید،دور بیفکنید و در مزبله بیندازید؟ این مسخره است،نه ایمان ، و نه ارادت !

برای همین است که در اسلام نه تنها دعوت به عمل شده است،و همواره گفته شده است: « الذین آمنوا و عملوا الصالحات»، بلکه دین و دینداری عین عمل شناخته شده است،چنانکه حضرت امام جعفرصادق(ع) می فرماید:

الایمان عملَ کلَه

ایمان ،کردار است همه. کافی ج 2 ص 34
پس می بینیم که دین،تنها یک رشته عقاید نیست،بلکه مکتبی است که دعوت می کند به اعتقادی توأم با عمل،بلکه دارای عینیت و اینهمانی است با عمل. و چنین مکتبی باید راه را برای امکان عملی ساختن تعلیمات خود باز سازد،و مسلمانان را در مسلمان بودن و مسلمان ماندن کمک کند.و این امر امکانپذیر نیست،جز از طریف داشتن قدرت و مدیریت، و به عبارت دیگر: داشتن دستگاه و نظام رهبری و نظام اداری،که همان سیاست دینی است.
در اسلام،درباره همه اعمال انسانی دستوراتی رسیده است،یعنی از جزئی ترین تا کلی ترین،و از فردی ترین تا اجتماعی ترین اعمال انسانی،مورد توجه قرار گرفته و شکل اسلامی آن بیان شده است،و انسان را به داشتن عقیده اسلامی و عمل کردن بر طبق شکل عملی اسلامی،دعوت کرده است،و این دو امر(ایمان و عمل)را با هم،مقدمه سعادت کلی انسان دانسته است،چه سعادت دنیوی و چه سعادت اخروی.

تفسیر آفتاب49-50


ادامه مبحث به صورت تصویر در لینک های زیر: در صورت باز نشدن تصاویر به این لینک مراجعه شود:

http://forum.hammihan.com/post5982379-18.html


http://up.hammihan.com/img/useruploa...32444.3196.jpg

http://up.hammihan.com/img/useruploa...32444.5288.jpg

http://up.hammihan.com/img/useruploa...32444.7401.jpg

http://Up.hammihan.com/img/useruploa...32444.9528.jpg

http://up.hammihan.com/img/useruploa...32699.7489.jpg






  • paper | فال تاروت نه کارتی | buy Reports
  • بک لینک رایگان | فروش لینک دائمی