سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 95/6/4 | 7:9 عصر | نویسنده : sultan
«حکمت قرآنی» که حضرت محمد(ص) مبعوث گشته است تا پس از تزکیه بشر -به روش قرآنی- با تلاوت آیات آسمانی، آن حکمت را به بشریت عرضه کند و بیاموزد، آیا همان مطالب یونانیان و هندیان و گنوسیان است؟ هرگز و هرگز چنین نیست، پس ناگزیر باید این حکمت، در خود این آیات و کتاب باشد،نه از بیرون آیات، و از نِحله های متعلق به قرنها پیش از نزول آیات الهی فرا آید، آنهم با هزین? گرانبهای کلان، و کاوشهای سنگین و تکدیهای ننگین از دشمنان اسلام و قرآن،و به دست مترجمانی دشمن اسلام و قرآن؟! 1
  
آیا حکمتی که قرآن می فرماید«پیامبر بوسیله قرآن تعلیم حکمت می کند...» همین عقول الکی و نصوص فلکی است؟ نه چیزی جدا و مستقل. آیا اینهمه فریادهای قرآن،که ما بر تو ای پیامبر(ص) حکمت نازل کردیم، آن حکمت منزله الهیّه، همین مفاهیم «عقلی-وهمی» است؟ که 400 سال پس از نزول قرآن،مورد توجه برخی قرار گرفت، و بنیاد اختلاف را پی نهاد؟!2
 
«حکمت» علم استوار و دارای استوار بالذات است، و هیچ خطا و اشتباه و ریبی و اختلافی در آن راه ندارد و مشتمل بر هیچ مسئله «بی اصل و اساس» (تعبیرامام خمینی)،و مطالب «غیر قابل اعتناء» (تعبیر امام خمینی) نخواهد بود. و اینگونه علمی همان عام وحیانی لَدُنی است ( و عَلّمناهُ مِن لَدُنا علماّ) که میرفندرسکی می فرماید:«خطا بردار نیست». و این است «حکمت» نه مفاهیمی مخلوط «ازاوهام عقلیات» و همواره در معرض رد و ابطال!! و امروز هم که معلوم شده است که حتی مسائل اساسی این فلسفه، از قبیل عقول عشره و افلاک تسعه و عناصر اربعه-که هنوز مورد بحث و استدلال فلسفه دانان و فلسفه خوانان ماست- از موهومات است.3
... آموزنده «علم صحیح» و آموزگار «حکمت راستین»،(حکمت آسمانی) انسان هادی[معصوم] است؛و لاغیر و انسان هابط [غیرمعصوم] ،یا مهتدی است یا ضالّ و گمراه . مهتدی آن است که از انسان هادی هدایت طلبد و حکمت آموزد . و ضالّ آن است که به این سوی و آن سوی رود، و از سراب سیرابی جوید.(هر که گوباش آن جوینده و هر که گو باش آن سیراب)4

1-علامه حکیمی/الهیات الهی-الهیات بشری.ص247

2-همان ص276

3-علامه حکیمی/ آنجا که خورشید می وزد ص185

4-علامه حکیمی/کلام جاودانه/ص85





  • paper | فال تاروت نه کارتی | buy Reports
  • بک لینک رایگان | فروش لینک دائمی