...هدایت قرآنیِ حاصل از این کتاب آسمانی، امری است دارای چارچوب معیّن، که آراء مختلف در ساحت آن راه ندارند، و نظریّه های گوناگون، مقاصد آن را پوشیده نمی توانند داشت، و کشمکشهای فلسفی و تأویلات عرفانی، و برداشت های مِن عِندی، و قرائتهای سیاسی، حقایق آن را واژگون نخواهند ساخت. و هدایت معیّن و دارای چارچوب قرآنی، و برخوردار از اصول و مبانی ویژه، همان هدایتی است که خداوند متعال می فرماید:
قل: ان هدی الله، هو الهدی...1
-بگو(ای پیامبر): بواقع و حقیقت، هدایت خدا، اصل هدایت است.
و آیا عقل می پذیرد که هدایت الهی، ساختاری اصولی نداشته باشد، و به دست این و آن، و قرائت هررهگذری شکلهای متفاوت بیابد؛ چنین چیزی محال است! مگر قرآن کریم، تورات است و آن سخنان نامعقول، که برخی برای پوشاندن آنها بخواهند از زبان «هرمنوتیک» بهره ببرند؟ قرآن، عربّی مبین و زبان روشن است، و هدایت الهی است با شاکله خاصّ الهی. و این، همان هدایتی است که تنها و تنها از قرآن کریم و پیامبر«ص» و اوصیای پیامبر«ص» -که منظومه قرآنی را تشکیل می دهند- فراگرفته می شود، همانان که قرآن در خانه آنان نازل شده است، و وارثان قرآن و علم قرآن آنانند، و گنجوران حقایق قرآن، و عاملان به اخلاق و احکام قرآن آنانند، و درهایی هستند که به روی هدایت وسیرت قرآنی گشوده می گردد ... .
1-آل عمران(73)
پیام جاودانه ص199-200
.: Weblog Themes By Pichak :.